Working his magic...


Efter mitt helvete till samtal igår berättade jag för sambon vad som hänt. Fly förbannad ringer han upp någon (vet fortfarande inte riktigt vem) och skäller. Sen skickade han iväg mig på en fika med en kompis och gick iväg en halvtimme, och när han kom tillbaka hade han; 1. berättat för landstinget hur en av deras anställda precis behandlat någon med psykbryt, 2. gått raka vägen upp till en klinik i stan med min legitimation i högsta hugg för att boka en tid och 3. fått dom att ringa in en psykolog och en läkare som egentligen är lediga imorgon för att de ansåg att jag behövde en akuttid.

Så.. nu är jag livrädd. Självklart vill jag ha hjälp nu när jag insett att jag faktiskt inte kan klara det här själv, men varför ringa in dom som är lediga bara för att jag behöver någon? Känns rätt sjukt.

Det jobbiga nu är att jag fortfarande inte vet vilken tid jag ska dit. Dom kunde inte säga det förrän dom där två som ska komma in hade kollat upp när det funkade för båda. Jag avskyr att inte veta. Jag behöver veta. Det är stor skillnad på att få förbereda sig till imorgon bitti eller imorgon eftermiddag. Stooooor skillnad.

Kommentarer
Postat av: L.E

Men aw, vad glad jag blir att jag kunde göra dig glad<3

2010-03-02 @ 09:17:03
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: angelice

Det kommer gå bra. Det är deras JOBB att hjälpa dig, eller hur? :)

2010-03-02 @ 09:35:04
URL: http://angelices.wordpress.com
Postat av: ch

sådär är de för mig också...ibland bryr sig ingen...ibland känner jag mer för att svälta mig och dö för ingen skulle ändå bry sig....förstr hur du menar...

2010-03-02 @ 10:02:06
URL: http://eenevigkamp.blogg.se/
Postat av: angelice

Men samtidigt.. De skulle aldrig komma dit om du inte skulle behöva tiden! Berätta gärna hur det går sen, så kan jag berätta vad som hände mig när jag ringde VC. :)

2010-03-02 @ 11:00:58
URL: http://angelices.wordpress.com
Postat av: Isa

Vilken underbar pojkvän du har! Du behöver tiden.



Då jag skulle ringa och omboka min tid (som jag fått en fredag eftermiddag, jag var bortrest och kunde verkligen inte komma just då) frågade telefonisten: "VILL du ha en ny tid?". Då jag svarade "Självklart", får jag ett "Då bokar jag väl om dig då, men du får räkna med att vänta för det finns många som behöver vår hjälp!". Ehm. Vissa kan verkligen det där med att få en annan att känna sig som en stor börda...

2010-03-02 @ 22:12:15
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0