Helvetes jävla sjukvård


Jag orkar inte. Hur fan kan människor vara så okänsliga? This is what happened.

Jag mår skit. Jag orkar inte mer och bestämde mig efter flera veckors velande för att ringa en läkare och försöka få hjälp. Så, efter ett tips från en nära vän ringde jag en vårdcentral här i stan som tydligen ska ha en fantastisk läkare. Hamnar i en telefonväxel som säger att de ringer upp så snabbt de kan.

-Hej, det var från *** vårdcentral, vad kan jag hjälpa dig med?
-Jag mår skit, jag behöver hjälp, ångesten äter upp mig.
-Usch då, vad beror din ångest på?
-(Dum som jag är berättar jag här halva mitt livs historia, bakgrunden till min ångest och mina ätstörningar och tror att tanten i andra änden faktiskt är lite medmänsklig.)
-Okej, är du folkbokförd här i stan?
-Nej..
-Nähä, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Du får prova någon annanstans.
-Ehm..
-Klick.

Vad förväntade jag mig egentligen? Att tanten i andra änden av telefonen skulle hjälpa mig bara för att jag grät och lät ynklig? Nej. Men kanske något i stil med "om du vill kan jag koppla dig vidare" eller "jag kan tipsa dig om någonstans du kan vända dig". 

Det var PRECIS av denna anledning jag slutade prata med psykologer och läkare där jag bodde innan, det finns inte en jävel som förstår. Känns bara så jävla surt att bli bortslagen på det där sättet när man faktiskt insett att man behöver hjälp och tagit sig mod att ringa.

Kommentarer
Postat av: susanna

Usch, det där var det värsta. Man kan aldrig lita på folk som jobbar på sjukvården. Tro mig, har också gått igenom sånt där när dom totalt skiter i en. när man bara vill ha någon som hjälper en.



hoppas du har en fin kväll.

2010-03-02 @ 20:41:49
URL: http://frozendream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0